Polarfakta AS
Kontakt oss på telefon
75 68 26 00

Eller fyll ut skjemaet under

Påmelding nyhetsbrev

Tips Skriv ut

Mystery shopping

Image


Verdifull læringskilde for bedre salg og service



Mystery shopping foregår på den måten at Polarfakta stiller med personell som opptrer som en vanlig kunde. Vi kommer, eller ringer, uanmeldt til en virksomhet, utgir oss for å være en vanlig kunde, og evaluerer virksomhetens servicekvalitet, selgeregenskaper og kundebehandling.

Dette gir unik innsikt i hvordan de reelle kundene opplever hvordan virksomheten møter og behandler sine kunder, og gir dermed et meget godt grunnlag for utvikling av virksomhetens kunderelasjoner, salg og service.

Antall besøk pr. vikrsomhet kan variere, og det samme kan antall sjekkpunkter. Det vil også være av stor nytteverdi for den enkelte virksomhet at man gjennomfører relle kjøp, slik at man får evaluert absolutt hele salgsprosessen - fra velkomsten i butikken til avslutningen av salget. Kort sagt kan alle faser i kundebehandling / salg evalueres.

De ansatte i virksomhetene informeres på forhånd om at mystery shoppere vil kunne besøke virksomheten innenfor en viss tidsperiode. Det er også viktig å informere de ansatte om hensikten med å gjennomføre slike besøk, og at det vil bli brukt som grunnlag for forbedringstiltak og utvikling av salg og service. 

 

«Tilbake

Webdesign og publiseringsløsning: mpDesign